<포도> Level 3 _ Lesson 12: Is the Bermuda Triangle a Mystery?
Title: Is the Bermuda Triangle a Mystery?
Mission:
1. 버뮤다 삼각지대에 대한 지문을 읽고 내용을 이해할 수 있어요.
2. There is(are)~ 유도부사 구문을 이해하고 해석할 수 있어요.
3. 직무 요건/능력과 관련된 여러 가지 단어를 배울 수 있어요.
Check list:
1. 버뮤다 삼각지대에 대한 이야기를 시작한 사람이 누구인지 말해보세요.
2. 'Some even think are time warps.'에서 유도부사 구문을 체크하고 해석해 보세요.
3. 내가 갖고 있는 Soft skills와 Hard Skills를 각각 한 가지씩 영어로 말해보세요.
[Grammar]
1. see + 사람 / 사물 + 동사
동사 see 다음에 어떤 대상을 넣고 이어서 동사원형을 써서 '~이... 하는 것을 보다'라는 뜻을 나타낼 수 있다.
He wrote in his diary that he saw a strange light appear and crash into the ocean.
They saw an airplane fly across the sky.
She saw him check his text messages.
2. until + 주어 + 동사
until은 뒤에 시간을 나타내는 구를 써서 '~때까지'라는 뜻을 나타내기도 하고 주어와 동사가 있는 절을 써서 '~이... 할 때까지'라는 뜻을 나타낼 수도 있다.
The planes got lost and flew around until they ran out of fuel.
We kept climbing until it got dark.
The kids played until their mom called.
3. think + 주어 + 동사
think 다음에 that을 쓰고 이어서 주어와 동사를 써서 '~이라고 생각하다'의 의미를 나타내는 것이 기본적인 형태지만 think 다음에 that을 생략하고 바로 절이 오는 경우가 많다. that이 있을 때와 없을 때를 모두 자유롭게 사용하면 좋다.
Some people think there are aliens or sea monsters there.
They think Paris is better than London.
Do you think he likes me
4. which + 명사
which 다음에 명사를 써서 '어떤~'라는 뜻으로 의문문을 만들 수 있다.
Which explanation makes sense to you?
Which shirt are you going to wear today?
Which flavor do you want?
[Discussion]
Q>